5 Gambar: Kerana Mesaj Pijak Kepala Tunang Hingga Maut.


Hanya kerana pesanan mesaj yang masuk ke Handphone kekasihnya, Ahmad Nurofik 22 tergamak membunuh Nafsul Mutmainah yang berusia 16 tahun, adalah seorang pelajar sekolah agama di jawa tengah.

Ahmad merupakan seorang mahasiswa pengajian tinggi di Majenang, Kes pembunuhan ini  terbongkar berpunca daripada laporan penemuan mayat di hutan pinus di kampung Cilo padang minggu lalu.

Ketua Polis Cilacap AKP Fuad berkata, saksi yang melihat mayat adalah seorang pekerja yang hendak mencari rumput.

Kami telah pergi ke lokasi kejadian dan membuat siasatan, sejurus itu pada Sabtu lalu kami telah pun menerima laporan remaja perempuan hilang.

Polis kemudian menghubungi ahli keluarga mangsa untuk membantu proses pengecaman mayat, keluarga telah memastikan mangsa adalah Nafsul Mutmainah.

Kata ahli keluarga mangsa, kali terakhir mangsa keluar dari rumah bersama tunangnya Ahmad pada Jumaat lalu. Mereka juga beberapa kali cuba menghubungi Ahmad selepas anak mereka itu tidak balik rumah, namun Ahmad tidak menjawap panggilan telefon

Bagaimanapun selepas mendapat pentunjuk dari ahli keluarga mangsa, pihak polis terus kerumah suspek dan membuat tangkapan.

Dihadapan anggota penyiasat, suspek mengakui membunuh mangsa, suspek menceritakan kejadia pada anggota penyiasat. Dia bersama Nafsul terlebih dahulu bertemu di Taman Kota Majenang.

Setelah itu kedua-duanya telah pergi ke hutan pinus. Waktu berdua-duaan mangsa menerima pesanan mesaj. Suspek kemudian menanyakan pengirim pesanan mesaj itu, namun mangsa enggan untuk menjawab.

Ahmaf kemudian berang dan mencekik mangsa hingga tidak berdaya, tidak cukup dengan itu suspek memijak kepala mangsa hingga mati.

suspek kemudian menyembunyikan mayat mangsa diantara rimbunan rumput liar di bawah pokok pinus. AKP Fuad mengatakan, motif pemunuhan ini kerana suspek merasa cemburu. “Motifnya jelas kerana cemburu.

Sumber: wartawan-jalanan





0 Response to "5 Gambar: Kerana Mesaj Pijak Kepala Tunang Hingga Maut."

Post a Comment